Δευτέρα, Δεκεμβρίου 19, 2005

Οι ιθάκες τί σημαίνουν;


Σε απόσταση αναπνοής από μια γιορτή που διατηρεί μια τέτοια αντιθετικότητα που είναι να θαυμάζεις.

Άλλοι γιορτάζουν την δυνατότητά τους να έχουν πολλά και να τα χαίρονται

κι άλλοι γιορτάζουν την δυνατότητά τους να μην έχουν τίποτε αλλά να χαίρονται αυτό που γίνονται.

Η δεύτερη χαρά δεν έρχεται μέσα από την τσέπη αλλά για εκείνον που αναζητεί της σωτηρίας το κεφάλαιον και τη φανέρωση των προαιώνων μυστηρίων.

Όχι απλώς μια ιθάκη αλλά κάτι πολύ παραπάνω.

Το αφήνω όμως αυτό γιατί δεν είναι ακόμα η μέρα να μπω στο σπήλαιο.

Και έλεγα :η ιθάκη έτσι και η ιθάκη αλλιώς!

Θα την φτάσω και θα την κάνω και θα την πιάσω και και και

Βρέθηκα από ηληθιότητα στην θράκη.

Μιλιά!

Σε ποιόν να ομολογήσεις την ηλιθιότητά σου;
Και τί αξίζει μια τέτοια ομολογία;

Επιχείρησα να κάνω την θράκη ιθάκη.

Η δύναμη του ανθρώπου είναι αξεπέραστη αλλά πέρα από το να την τεντώσω όσο δεν γίνεται δεν τα κατάφερα αυτή η δύναμη να μετατρέψει την θράκη σε ιθάκη.

Τέτοια θαύματα δεν γίνονται.

Ντροπή μου να λέω πως ζητάω θαύμα ενώ μόνο η ψευδαίσθηση θα σε έκανε να βλέπεις την θράκη για ιθάκη.

Την αγάπησα έτσι όπως ήταν μπας και την ημερώσω.

Απελπισία μαύρη.Δεν μπορείς να χαϊδεύεις την ηλιθιότητά σου.

Την χτύπησα. Την έσυρα στην λάσπη.Μετάνιωσα.

όμορφη άσκημη- η θράκη δεν φταίει για την δική μου ηλιθιότητα.

Μαζεύτηκα σε ένα τοιχαλάκι, έκλαψα γοερά έξω από το πολεμικό μου μουσείο και παραμιλούσα

-Δεν σε δέχομαι.Δεν σε θέλω.Την ιθάκη μου μονάχα και τίποτε άλλο.

Γύρισε μουτζουρωμένη και μου είπε:

-Κι αν είμαι η θράκη δεν είμαι και τυφλή.Μ'αρέσει η παρέα σου καλή μου ιθάκη.

8 Comments:

Blogger mistounou said...

Μα τι ωραίο, γεμάτο, χορταστικό κείμενο...Μου μπλεξε τα "θέλω" μου και τα "μπορώ" μου, σα να μην ξέρω τώρα ποια είναι ποια...

4:28 μ.μ.  
Blogger JustAnotherGoneOff said...

Θα σε παρακολουθώ τακτικά, έστω και σιωπηλός, ανακάλυψα το blog σου μέσω ενός φίλου και η έκπληξή μου ήταν πολύ μεγάλη όταν το πρώτο post που διάβασα είναι ετούτο δώ το υπέροχο... Συγχαρητήρια, πολλά συγχαρητήρια (δεν έχω αντιδράσει ποτέ άλλοτε έτσι). Και πάλι συγχαρητήρια για την καβαφική υπέρβαση.

3:21 π.μ.  
Blogger hardrain said...

η Ιθάκη μου είναι η κάθε επόμενη μέρα.

Κάθε ξημέρωμα,τη χάνω

2:31 μ.μ.  
Blogger Melenia said...

Απλα συγκλονιστικο..
Καλή χρονια

6:06 μ.μ.  
Blogger Katerina ante portas said...

Συνήθως οι ιθάκες σημαίνουν ταξίδι. Σημαίνουν εξερεύνηση αλλά και επιστροφή. Όσο για τις ..Θράκες, ουπς κάηκα, τα ερζάτς ας τα αποφεύγει κανείς.-

3:22 π.μ.  
Blogger Rodia said...

Τρελαίνομαι για τις ανατροπές!
Σε ανακάλυψα και δε χάνω με τίποτε.
:-)

4:08 μ.μ.  
Blogger ViSta said...

Δηλαδη την Ιθακη την εχεις μεσα σου, ή εισαι για καποιον αλλο η δικη του Ιθακη;
Και το ενα και το αλλο ειναι ομορφη ιδεα.
Να εισαι καλα.

6:41 μ.μ.  
Blogger peftasteri said...

στην εφηβία μου αρνιόμουν την ποίηση (αντιδραστικά)

στην ενηλικίωση μου, καθ΄οδόν, ανακάλυψα την ηλιθιότητα μου

στην μετ΄εμποδίων πορεία μου, ψάχνω την τροφή του πνεύματος και της ψυχής.

Όπου την βρίσκω, με γιατρεύει και με χορταίνει.

Είναι η τροφή μου και το φάρμακο μου συνάμα.

Είναι το θέλω μου και το μπορώ μου.

...αν δένεις τ'άστρα, μη με δέσεις. Θέλω να μπορώ να πέφτω....

8:43 π.μ.  

Δημοσίευση σχολίου

<< Home